Bikeporn.cz je e-shop zaměřený na enduro, gravel kola a příslušenství, má vlastní tým, blog a Youtube kanál. Kluky, kteří za ním stojí, můžeš pravidelně potkávat i na bike eventech s jejich nepřehlédnutelným růžovým stánkem a obytnou dodávkou. Bikeporn letos do svého sortimentu zařadil i Horsefeathers bike kolekci, a tak jsme si s Radkem Urbánkem, directorem tohoto bike e-shopu, popovídali o tom, jak jsou s ní spokojeni, ale také o vzniku a fungování Bikeporn.cz. Dostali jsme se až k tomu, jak se jim podařilo, mít na jednom stole bike řídítka a náboje a hned vedle toho dilda a jiné sexuální hračky. I o tom je Bikeporn.cz, tak čti dál!
Radku, co máš v Bikeporn.cz na starosti, co je tvou náplní práce?
V e-mailu mám podpis Bikeporn.cz Director. Lidé si pod tím představují různé věci, ale v podstatě to je naprosto jednoduché: koordinuji náš tým, který vytváří Bikeporn, jeho obsah, komunikuji se značkami, tvořím ceny, a tak nějak společně vytváříme strategii. A pak máme ještě enduro tým, kterého jsem manažer. Ale ani tam to není o vyloženě one-man show, jsme užší tým lidí, kteří to celé tvoří společně.
Kdy Bikeporn.cz vznikl a jaká byla prvotní idea jeho založení?
E-shop Bikeporn.cz jsme spustili koncem léta 2020, takže to teď budou v podstatě dva roky, co jsme na trhu. Idea byla naprosto jednoduchá: my jako bikeři se snažíme jiným bikerům přinést značky a produkty, které jsou zajímavé, neokoukané a exkluzivní. Samozřejmě to nezačíná a nekončí jen prodejem, to nechceme. Snažíme se o to, aby to byl fungující celek, komunita. Takže máme také blog, vlastní enduro tým, podporujeme různé jezdce, účastníme se množství akcí, na kterých nás lidé mohou vidět osobně a podobně.
"My jako bikeři se snažíme jiným bikerům přinést značky a produkty, které jsou zajímavé, neokoukané a exkluzivní."
Takže jste v Bikeporn.cz všichni aktivními bikery, ano?
Ano, jednoznačně. Do bikové komunity se nedostaneš, pokud ti to nic neříká a sám na tom kole nejezdíš. Například u nás to celé užší jádro Bikeporn.cz, což je asi 4-5 lidí, jsme bikeři. Já zastupuji enduro scénu, Mates z customer service jezdí gravel a trail, Ondra, mechanik a marketing v jednom, jezdí také gravel a trail. Takže na akcích nás lidé mohou vidět i na kolech. Jsme například partnery enduro série a často to děláme tak, že tam přijedeme ve čtvrtek večer nebo pátek ráno, pojezdíme si na tratích s lidmi a v sobotu a v neděli jsme na našem stánku. To pomáhá, lidé nás vidí v akci, vidí nás na kolech, bavíme se, rozebíráme ty tratě, umíme lidem adekvátně poradit, protože jsme na těch tratích sami jezdili. Takže ano, rozhodně jsme v týmu všichni aktivními ridery.
Byli jste vlastně parta bikerů, kteří si vytvořili e-shop i kvůli tomu, aby měli sami na čem jezdit a do čeho se na bike oblékat nebo je za tím ještě nějaký jiný příběh?
Je to v podstatě jak říkáš, všichni na tom kole jezdíme a máme i nějakou historii z cyklo byznysu z minula. A co se toho příběhu týče, řekl bych to asi tak, že v dnešní době je všechno extra hyper korektní a nemůžeš udělat nic, abys tím někoho někde neurazil, a to nás nebaví. Takže jsme si to na Bikepornu začali dělat po svém. Děláme to jinak, někomu se to líbí, někoho to pobouří, ale negativní reklama je také reklama. Například i náš šéf, kterému na sociálních sítích přezdíváme "náš investor Zoltán", si pamatuje cyklo byznys v 90. letech, kde předváděcí akce vypadaly úplně jinak. Když poslouchám ty příběhy, je to něco, co by se v dnešní době absolutně nemohlo odehrávat. Toto je trochu způsob, jak si na to zavzpomínat a trochu si to připomenout. Dělat si to fakt po svém, ať si lidé myslí, co chtějí. Když se podíváš na Bikeporn.cz, vidíš, že všechno je růžové, všude jsou neony, dívky a podobně. Když jsme například spustili e-shop, tak jsme k tomu vypustili minutové akční video, kde kluci jezdili na kolech v opuštěné hale a mezi nimi se motaly spoře oděné dívky s lízátky v ústech. Nebo jsme udělali třídílný seriál s Dominikou Durčákovou a se sexshopem Růžový slon, kde jsme ukazovali novinky v bikovém světě a zároveň novinky ve světě sexuálních hraček, takže tam vedle řídítek a nábojů ležela dilda a podobné věci.
Takže název Bikeporn.cz je naprosto ideální k tomuto vašemu marketingu.
Úplně. Máme rádi biky a máme rádi porno, takže jsme to skloubili pěkně dohromady.
Byly na to i nějaké negativní nebo spíš pobuřující ohlasy, zejména co se týče cyklo komunity?
Samozřejmě. Právě na to video k e-shopu byly i ohlasy, jestli jsme zase v 90. letech, kde kluci jezdí a dívky stojí nedaleko a lížou lízátka. Ale o to právě šlo. Co se týče marketingu, abys byl vidět, a aby tě někdo zaregistroval, tak to prostě musíš dělat výrazně. A o to se snažíme. Už jen název Bikeporn.cz mluví sám o sobě. Kdybychom se jmenovali například MTB Enduro bike shop, tak si nás prostě nikdo nezapamatuje. Bikeporn.cz je jednoduchý, chytlavý a lidé si ho zapamatují. Je nás vidět, stany máme v růžových barvách a obytné auto, s kterým objíždíme soutěže, máme potištěné obřím nápisem "Bikeporn".
Co všechno lze u vás na stránce Bikeporn.cz najít?
Jak jsem říkal, není to jen o produktech, ale máme také vlastní blog, kde naši jezdci postují reporty ze soutěží, a kde často uveřejňujeme i tipy a triky z bike světa. Dále máme také Youtube kanál, kde jsme dělali zmiňovaný seriál s Dominikou. Máme skvělého mechanika Ondru, který se v tom opravdu vyzná a když stavíme nějaké exkluzivnější kolo, tak z toho uveřejňujeme i video Bikeporn build. Jsme i partnery na mnoha akcích, takže nás tam lidé mohou potkávat i osobně. Základní trio tvořím já, Mates a Ondra. Bikepornu propůjčujeme vlastní tváře, ať už na akcích nebo i na sociálních sítích, takže to není žádný anonymní e-shop, ale snažíme se, aby měl opravdu lidský přístup.
Co se týká biku, na jaké disciplíny se zaměřujete?
Primárně se zaměřujeme na enduro a gravel, protože v tom jsme silní, jezdíme to, známe to prostředí, máme přístup k různým značkám. Ale máme v plánu přidávat více značek, které nás posunou více do toho rychlejšího ježdění, takže více na cesty. Začalo to například přidáním pedálů Look, což je v podstatě číslo jedna v silničních pedálech. Takže klíčové disciplíny jsou enduro a gravel, ale ten přesah se zvětšuje a s další sezónou ho plánujeme ještě víc rozšiřovat.
"Chceme, aby u nás zákazník našel něco, co si vybere spíše srdcem, než rozumem."
Na základě čeho si vybíráte značky, s kterými budete spolupracovat?
Naším heslem je nezaměřovat se na kvantitu, ale na kvalitu. Sortiment si vybíráme tak, aby byl kvalitní a originální. Snažíme se, aby to bylo fakt něčím zajímavé, mělo to přidanou hodnotu, bylo to neokoukané. Nesnažíme se konkurovat největším e-shopům v České republice nebo na Slovensku, ale chceme, aby u nás zákazník našel něco, co si vybere spíše srdcem, než rozumem.
Letos jste do svého sortimentu zařadili také Horsefeathers. Měli jste už možnost vyzkoušet si Horsefeathers oblečení na kole, a pokud ano, co na něj říkáte?
Vyzkoušeli jsme si ho už asi všichni. Už jsem vybavený šortkami Venture a tričky Fury a tak dále. Horsefeathers bike kolekci aktivně vozíme s sebou i na soutěže, ukazujeme jí lidem, mohou si to ošahat a vyzkoušet. Značka Horsefeathers patřila v pubertě mezi mé oblíbené a nyní se s ní opět setkávám v bikovém prostředí. Baví mě, jak se za tu dobu vyvinula a nacházím si pro ni v šatníku opět místo. Takže tím se uzavřel takový můj pomyslný kruh. Dává mi opravdu smysl, že jste tu bike kolekci vyprodukovali, jelikož lidé, kteří vás nosí v zimě na snowboard nebo na skialpy jsou v létě také aktivní. Jezdí na kolech, tak proč by měli nosit jiné značky, když vy dokážete kvalitně vyprodukovat vlastní bike oblečení. Měl jsem možnost vidět už i bike produkty pro rok 2023 a těším se, že tam bude ještě větší přesah do endura. Takže ano, jsem za to velmi rád, že Horsefeathers rozšířil svůj sortiment i na ten bikový, a jsme rádi, že ho v naší nabídce máme.
Nedávno jste u vás představili i značku First Degree, která se zaměřuje na výrobu bike bot, a jste jediní dodavatelé v Česku a na Slovensku, je to tak?
Ano, říkáš to úplně správně. Z toho mám třeba také radost. Boty nám v nabídce dlouho chyběly a hledali jsme značku, která by nás oslovila. First Degree si nás vybrali jako první exkluzivní dealery do Česka a Slovenska, což mi samozřejmě udělalo velkou radost a svým způsobem to byla i pochvala naší práce, když si nás zvolili za výhradní dealery. First Degree se mi líbí, je to mladá progresivní značka. Toto je princip toho, jak se v Bikepornu snažíme fungovat. Raději přinášet exkluzivní nebo zajímavé značky, než se jen zařadit do zástupu dalších desítek podobných e-shopů v České republice.
Vzpomínal si, že oni vás oslovili ke spolupráci. Jak to vlastně funguje, je to obousměrná komunikace, vy oslovujete značky, které chcete prodávat a naopak také značky oslovují vás jako e-shop?
Obojí, ano. Ale častěji se stává, že já proaktivně vyhledávám značky, které bychom mohli do našeho portfolia přidat. Je to moje role jako directora v Bikpornu. Nedávno jsem byl například v Německu na veletrhu Eurobike, což je největší biková výstava v Evropě, kde jsem byl hledat značky, které bychom mohli exkluzivně dovážet nebo být alespoň jedněmi z mála dealerů, které je v České republice prodávají.
Je nějaká značka, která vás jako bikery, kteří stojí za Bikeporn.cz extra baví? Nebo na kterou jste hrdí, že jste ji sem přivedli?
Řekl bych, že číslo jedna je asi Nukeproof, který nás opravdu baví a kolem té značky je v posledních letech super hype. S kluky z Nukeproof se skvěle spolupracuje a marketing se pro takovou značku dělá také dobře. Takže tohle je momentálně asi číslo jedna, co mě baví i osobně. Sám jsem si dokonce nedávno postavil Nukeproof-a.
Podporujete i nějakéjezdce? Máte svůj bike tým?
Máme Bikeporn Chimpanzee enduro tým, který plně podporujeme. Ten se momentálně skládá ze dvou jezdců, kterými jsou Max Adami a Miki Nevrkla a jsou to dva mladí enduro jezdci. Max má 22 let a Miki má, myslím 26. Mají za sebou spoustu úspěchů. Miki byl nedávno ve Francii na Mistrovství světa v bikrosu a asi měsíc zpátky se v bikrosu stal i mistrem České republiky. Minulý rok vyhrál světový pohár ve fourcrossu a podobně. A Max je loňský mistr v enduro do 21 let. Toto je jeho první sezóna v elitní kategorii. Kluci jsou super, pomáhají nám vytvářet povědomí okolo Bikeporn.cz, protože je je vidět, jsou aktivní na sociálních sítích, na soutěžích jsou to šoumeni a mladí jezdci je sledují. Díky tomu nám pak funguje i merch Bikeporn. Máme kšiltovky, trička, mikiny a podobně. Přemýšlíme, jak ten tým posunout dál, prozatím je to tak různě v jednání.
Kluci musí být hodně vidět s tím velkým růžovým nápisem Bikeporn na dresu.
Je to tak, kluci mají černé dresy, ale samozřejmě s velkým nápisem Bikeporn a s obrovskými růžovými plameňáky. Je je vidět. Stejně jako například náš stánek, s kterým objíždíme soutěže. Ten je také růžový a má na sobě hlášky typu „Better than sex“, „Dare to dream“, a vlají tam růžové vlajky. Takže ano, snažíme být opravdu viditelní.
Můžeme vás s tímto vaším výrazným růžovým stánkem vidět na nějakých bike eventech?
Ano, je to určitě velká část naší práce. V podstatě v květnu nabalíme obytnou dodávku a vyprázdníme jí až někdy v říjnu. Mezi tím jsme partnery české enduro série, kde jsme nejen samostatně se stánkem Bikeporn.cz, ale s jednou z našich značek JOE'S NO FLATS máme mycí zónu, kde si soutěžící chodí mýt kola produkty JOE'S NO FLATS. Dál jsme partnery výživové zóny spolu s českou značkou Chimpanzee, kam se chodí soutěžící občerstvit 100% přírodní sportovní výživou. Dále jsme partnery soutěže Blinduro a nyní v září se chystáme na Gravel Blinduro, což je také jediná soutěž svého druhu v České republice. Máme prostě takový kočovný cirkus, který se ty 4 měsíce přes léto nezastaví.
Nepřemýšleli jste někdy nad tím, že byste kromě e-shopu založili i vlastní kamenný shop?
Ta myšlenka tady pořád je, ale asi ne jako úplně klasický kamenný shop, ale třeba varianta nějakého showroomu. Protože přece jen, prodáváme drahá kola, která si nemůžete na e-shopu dát do košíku, odkliknout dopravu, dodací adresu a jeden ze skladníků vám to odešle. Takhle to u nás nefunguje. Je to minimálně o výměně několika e-mailů nebo pár telefonátů. Lidé si často přijedou ta kola prohlédnout k nám osobně do Svitav, kde máme takový menší showroom. Tam máme ta kola vystavená, mohou si je prohlédnout, mohou si na ně sednout. Takže ano, otázka mít někde svůj kamenný showroom tady je, ale když jsme Bikeporn v létě 2020 zakládali, byla tady doba covidu, takže to samozřejmě vůbec nepřálo tomu, mít kamenné prodejny a podobně. Je to zatím hudba budoucnosti, uvidíme, kam se v tomto posuneme.
Máte nějaké vize nebo plány do budoucna, kam byste chtěli Bikeporn.cz posunout?
Asi stále růst, přidávat značky, které jsou zajímavé, hledat správné značky do našeho portfolia a ukrojit si větší kousek z toho koláče na českém a slovenském trhu. Aktuálně asi můžu prozradit, že se pracuje na anglické mutaci e-shopu, takže chceme expandovat i takto. A pak například nikdo nevylučuje, že do budoucna bude existovat nějaká forma nějakých srazů, vlastních eventů nebo něco podobného. To je všechno tak různě v jednání, každý z nás chrlí nějaké nápady, zjišťujeme, co je reálné/nereálné a jestli to má smysl/nemá smysl. Jak jsem již zmiňoval, momentálně plně podporujeme dva profi jezdce, Maxe a Mikiho a jiným formátem, ať už gripy, pláštěmi a podobně podporujeme pár dalších jezdců. Přemýšlíme nad nějakým programem nebo nějakým širším modelem Bikeporn týmu, ať už s přesahem do cross-country nebo podobně. Takže plány a prostor pro vymýšlení nových věcí tam pořád je.
ROZHOVOR SI MŮŽEŠ POSLECHNOUT I VE FORMĚ PODCASTU