Prosíme o shovívavost a spolupráci. Dopravci čelí obrovské výzvě, stejně jako náš sklad a zákaznický servis. Může tak docházet k prodlevám. Je to zkouška pro nás všechny, děkujeme!

Nákupní košík

Zavřít

V košíku nemáš žádné zboží.

Doprava zdarma od 500 Kč

30 dní na vrácení

Plzeňská kolekce #COPATUTOJE je zpět!

5/11/2020 | Horsfeathers/ Tereza

Kdo by si nepamatoval na legendární kšiltovku #COPATUTOJE, která se společně se zbytkem tehdejší kolekce stala takřka symbolem Plzně jakožto hlavního evropského města kultury v roce 2015. I dlouho poté, co tento rok uplynul, nám pravidelně do schránky přistávaly dotazy, kde kšiltovku sehnat a zda je ještě k dispozici. Dlouho tomu tak nebylo. Ale nyní pro tebe máme skvělou zprávu. Kolekce #COPATUTOJE je zpátky, a co víc, bude pomáhat!

Zakoupením produktů z kolekce #COPATUTOJE pomůžeš Onkologické a radioterapeutické klinice FN v Plzni. Konkrétní část výtěžku z každého jednoho produktu totiž poputuje právě tam. Tato klinika patří k vůbec největším v České republice. Každý rok pomáhá tisícům pacientů překonat jejich těžkou životní situaci a vrátit se zpět do života. Velmi si vážíme práce a množství energie všech, kteří se na chodu této kliniky podílejí, a rádi bychom jim naším společným projektem pomohli k získání potřebných prostředků, díky kterým je možné jejich obdivuhodnou práci vykonávat.

Celý projekt COPATUTOJE 2020 koordinuje spolumajitel firmy Horsefeathers Pavel Kubíček, se kterým jsme o projektu pobavili. Pavel nám přiblížil, kdo všechno za tímto projektem stojí, na co se můžeš v této kolekci těšit a i to, proč zrovna COPATUTOJE. Tak se pohodlně usaď a začti se. Tohle totiž rozhodně stojí za pozornost.

 

Ahoj Pavle. Mohla bych tě na začátek poprosit, zda bys nám mohl celý #COPATUTOJE projekt představit tak, jak ho vidíš vlastníma očima?

Pavel Kubíček: Ahoj, projekt HORSEFEATHERS COPATUTOJE je pokračováním úspěšné spolupráce naší značky s městem Plzeň z roku 2015. Tehdy se stala Plzeň evropským hlavním městem kultury a město Plzeň nás oslovilo s myšlenkou vytvořit oficiální kolekci, která by podpořila celou událost. Tehdy se zrodil nápad použít typické plzeňské nářečí a využít ho v rámci tvorby kolekce. Vznikly tak produkty, na kterých se objevil plzeňský „slang“ jako třeba JAPA, COPA. Jedním z produktů v celé sérii byla i kšiltovka s hashtagem #COPATUTOJE. Nikdo z nás by nesázel na to, že se právě z kšiltovky stane zásadní a nejviditelnější produkt celé edice roku 2015.

 

Letošní kolekce vznikla na podporu dobré věci. Jak už jsme zmínili, konkrétní částka z každého zakoupeného produktu půjde na podporu Onkologické a radioterapeutické kliniky FN v Plzni? Můžeš nám prozradit, proč právě tam?

Pavel Kubíček: Značka Horsefeathers oslavila v roce 2019 svoje třicetileté výročí. Za celou dobu existence jsme měli možnost potkat obrovský množství lidí a poznat tak spoustu životních příběhů. Najednou člověku dojde, kolik lidí se s onkologickým onemocněním potýká. Od rodiny přes kamarády, obchodní partnery. Získáš pocit, že je málokdo, kdo se tímhle onemocněním nepotkal. Velká spousta všech těch příběhů má stejný scénář. Jeden den jsi ok a plánuješ si, co všechno chceš v životě stihnout a chvilku na to plánuješ už jenom návštěvy v nemocnici. Celkem hodně těch příběhů mělo naštěstí dobrý konec. Některý z nich ale bohužel ne.  Ty příběhy byly vždycky o obrovské vůli se nepoddat a bojovat, často ale taky o totální rezignaci! Nejhorší na tom je, že onkologické nemoci si opravdu nevybírají. My jsme se jako firma už pár charitativních projektů účastnili a od letošního roku chceme do problematikypomoci v boji s onkologickými onemocněními vstoupit co nejaktivněji s vlastní iniciativou. A protože celý COPATUTOJE příběh je o Plzni, tak jsme se rozhodli naši společnou energii nasměrovat přímo na místo, kde se denně s onkologickými nemocemi bojuje a kde se všichni snaží, aby každý jednotlivý příběh měl ten šťastný konec. To místo je rozhodně onkologická a radioterapeutická klinika Fakultní nemocnice Plzeň.

 

„Velmi si této aktivity  vážíme,  díky  projektu HORSEFEATHERS COPATUTOJE bude mít veřejnost možnost přispět na péči pro onkologicky nemocné pacienty. V této nelehké době, kdy se veškerá pozornost upírá na pandemii koronaviru, musíme myslet i na ostatní pacienty, hlavně na ty nejvíce nemocné a ohrožené. Každý člověk zná někoho ve svém okolí, kdo prodělal onkologickou léčbu, a všichni si uvědomujeme, jak může být toto období  náročné nejen po tělesné stránce, ale i z hlediska duševního zdraví. Děkujeme všem, kteří tuto akci podpoří a  zároveň i značce Horsefeathers a městu Plzeň.“ 

MUDr. Václav Šimánek, Ph.D.

ředitel FN Plzeň

 

Snapback #COPATUTOJE | @copatutoje_official
Kateřina Petrušová | @kater_maharadza

 

To dává rozhodně smysl. Organizovat obdobné projekty jako je tento a pomoci tam, kde je potřeba v této pro nás všechny nelehké době, je přesto celkem záslužný skutek. S kým Horsefeathers na tomto projektu spolupracuje a od koho vzešel nápad obnovit kolekci #COPATUTOJE a pomoci tak dobré věci?

Pavel Kubíček: Jsem rád, že se letos bilance vyrovnala vůči roku 2015. Tenkrát s nápadem oslovit Horsefeathers a něco společně vytvořit přišlo město Plzeň. V roce 2020 po 5 letech je to iniciativa Horsefeathers.

Já jsem si osobně vzal tenhle projekt na starosti a popravdě jsem to pojal jako výzvu. Dal jsem tomu dost času a energie a ať naše snaha bude mít jakýkoliv výsledek, byla už jenom celá ta příprava něco, čeho nebudu litovat. Věnovat se na maximum jednomu projektu jsem si mohl dovolit jen díky celý partě v Horsefeathers. Takže je to pořád jako vždy teamová práce a všem kdo mi prostor pro COPATUTOJE vytvořili, patří jedno velké DÍKY!!!

Celý nápad se výborně propojil se současnými aktivitami města Plzně a její celkovou marketingovou strategií. Jsem rád, že se nápad líbil od první schůzky a že do toho s námi zase všichni šli naplno.

Naše firma sídlí od svého oficiálního obchodního začátku v Plzni a za tu řadu let jsme udělali spoustu akcí, které nás jako značku s Plzní zásadně propojily. V dávné minulosti jsme iniciovali a komunikovali s městskými obvody stavbu všech plzeňských skateparků, pořádali jsme dneska už legendární snowboardový akce CITY JIB.

Asi hodně lidí si vzpomene na zaplněné náměstí Republiky v Plzni, na něm super set, hromadu umělého sněhu ze zimního stadionu, partu evropských a českých snowboarders. To, myslím, byla akce, za kterou se dodnes nemusíme stydět. To bylo fakt veliký! Ve spojitosti s rokem 2015 další mega akce - závody CITY JIB u příležitosti zakončení evropského hlavního města kultury2015 v DEPU za účasti nejlepších evropských jezdců, medií a s tím spojená extrémně náročná stavba celého závodu.

Těch akcí, na které si v souvislosti se značkou HORSEFEATHERS plzeňáci vzpomenou, bude určitě víc, ale tyhle byly organizačně sakra náročný a jednoznačně největší. Prostě, když to shrnu a podívám se zpátky, tak už jsme nechali v Plzni celkem slušnou stopu.

V Plzni jsme jako značka prožili většinu našeho pracovního života. Plzeň je místo, které chceme, aby fungovalo, žilo a o to jsme se v posledních letech v rámci naší práce snažili.

 

Je pravda, že pro spoustu plzeňáků je Horsefeathers neodmyslitelnou součástí Plzně skoro tak stejně jako pivovar. Celý projekt má i své plzeňské ambasadory, kteří se zapojili zcela dobrovolně. Kdo mezi ně patří?

Pavel Kubíček: Oficiální ambasadoři projektu jsou například Petr Forman, který byl velikou osobností celé akce Evropské hlavní město kultury 2015, pod kterou se jako jeho umělecký ředitel podepsal. Jsem rád, že Petr náš projekt podpořil hned na první dobrou. Mezi další, kteří neváhali a šli do toho, patří Honza Tráva Trávníček, Filip Koryta, Ondřej Baumrukr, Jirka Pelnář, Michal Kosík, Michaela Malotinová, Richard Riči Brož nebo Kateř Maharádža.

To je seznam lidí, kteří do toho s HF a Plzní šli bez většího váhání a hned od začátku. Ambasadorem se ale může stát každý, kdo se rozhodne náš projekt zviditelnit. Je to každý, kdo se sám za sebe rozhodne tuhle myšlenku podpořit a sdílet v rámci svých aktivit a života. Život každého může být inspirující a motivující.

 

"Tři důvody, pro které jsem se rád a bez váhání k projektu #COPATUTOJE připojil.

Za prvé a především:

Nasazení lékařů a jejich neskutečná obětavost v této pohnuté době vzbuzují v nás všech obrovskou úctu a obdiv. A pokud mám to štěstí a malinkou příležitost nějak lékařům a jejich zázemí prospět, moc rád to udělám.

Za druhé a s potěšením:

Projekt #COPATUTOJE vznikl před několika lety v rámci partnerství společnosti Horsfeathers a kulturního projektu Plzeň 2015 Evropské město kultury, se kterým jsem byl bezprostředně spojen. Za každý pozitivní moment, který se tenkrát podařil v rámci “kulturního města” uskutečnit, jsem byl vděčný. A #COPATUTOJE vyvolalo mezi plzeňáky nečekaný zájem!

A za třetí, ale vůbec ne v poslední řadě:

Prvního skejta jsem dostal s bráchou Matějem v roce 1976… a jako starýmu skejťákovi je mi svět kluků z Horsfeathers velmi blízký. Navíc se mi líbí, co dělají. A možná je to dobrý proto, že tahle parta skejťáků, snowboarďáků, horolezců a surfařů dokázala svou dobrodružnou duši vtisknout i do své práce.

…někdy malé věci dávají velký smysl."

Petr Forman

Herec, divadelník

Ondřej Baumrukr | @Andreas_samec
Michaela Malotinová | @michaela_buchta_malotinova
Jirka Pelnář | @jirkapelnar

 

V čem přesně spočívá spolupráce ze strany Města Plzeň?

Pavel Kubíček: Město Plzeň je pro nás důležitý partner, který podporuje projekt na poli marketingové spolupráce a celkové komunikace s veřejností. Všechno navazuje na příběh naší spolupráce z roku 2015 a hlavně taková forma spolupráce propojuje výrazně širší spektrum lidí s přesahem do dalších oborů, kteří můžou, a to nejenom náš projekt, ale celkově Plzeň někam posouvat.

 

Zdá se, že do projektu je zahrnuta opravdu velká spousta lidí. Kdy se tedy vše začalo realizovat? Dokážu si představit, že takový projekt nevznikne přes noc a vyžaduje jistou přípravu.

Pavel Kubíček: První nápad na znovuoživení kolekce COPATUTOJE se zrodil někdy cca před dvěma roky. Reálně se na projektu začalo pracovat asi o půl roku později. Postupně se přidávaly nápady jak po stránce produktů, tak po stránce celkového pojetí projektu.

Realizace je časově náročná hlavně po stránce výroby. Tam se musí všechno připravit ve velkém předstihu. Mám obrovskou radost, že projekt propojuje taky naše dlouholeté dodavatele a že nám všichni v maximální míře pomohli. Za to jim osobně tímto taky hrozně moc děkuji!

 

Produkty původní kolekce #COPATUTOJE z roku 2015 jistě spousta našich zákazníků zná. O které kousky se ta aktuální kolekce pro rok 2020 rozrostla?

Pavel Kubíček: Kolekce se popravdě o tolik produktových kategorií na startu nerozrostla, ale snažili jsme se hlavně věnovat větší pozornost propracovanosti produktů a celkově tomu dát koncepčnější podobu opravdové kolekce.

Vzhledem k tomu, že kšiltovka byla nejžádanější produkt v roce 2015, jsme rozhodně nemohli nepřidat k truckerce například Premium Snapback s 3D logem #COPATUTOJE. Další rozšíření co do počtu modelů je určitě vidět i v sekci kulichů.

Já možná trochu v předstihu prozradím, že celý projekt COPATUTOJE touto základní produktovou řadou a barevností, kterou teď vidíte, jen startuje. Kolekce se bude už brzy rozrůstat o další barevnosti a speciální edice. Projekt bude probíhat i po celý rok 2021 a věřím, že se bude pořád na co těšit.

Sledujte #COPATUTOJE a nechte se překvapit.

 

Někomu možná hláška „Copatutoje“ moc neříká. Můžeš nám ji vysvětlit? Proč se zrovna tento claim stal znakem celé kolekce?

Pavel Kubíček: COPA , TUTO, JAPA, KDEPA, COPATUTOJE je prostě typická plzeňština. Kdo v Plzni nebo na Plzeňsku žije, ten jasně ví, o čem TUTO je! Kdo ne, tak ten to musí i slyšet. Těžko se to popisuje, protože plzeňština je hlavně o intonaci. Takže jakmile to bude zase možné, přijeďte na pivo a poslouchejte!

Každopádně radši ještě připojuju, co jednoznačně říká slovník:

etymologie: z českého "Co (příp. copak) je toto?"; nář. plzeňské; výsl. [copa tuto jæ:?], příp. [copatůtojæ:?]
Význam:
1. tázací otázka; pátrá po důvodu, původu či opodstatnění
2. řečnická otázka; vyjádření údivu či zvědavosti (z pův. "Copak to tady je?")
3. citoslovce; vyjádření překvapení, obdivu, rozhořčení atp.; na Plzeňsku citoslovce vyjadřující širokou škálu emocí či reakcí, může být odpovědí na cokoliv!

 

Haha, skvělá pomůcka, Pavle. Zajímalo by mě, kolik čtenářů si teď za obrazovkou láme jazyk. Produkty z původní #COPATUTOJE kolekce z roku 2015 šly doslova „na dračku“. Zejména pak, dnes už můžeme říct ikonická, kšiltovka, kterou jsi zmínil a o kterou si zákazníci píší dodnes. Proto se dá předpokládat, že i aktuální kolekce #COPATUTOJE se bude těšit velkému zájmu. Obzvláště, když má sloužit dobré věci. Můžeš nám prozradit, jaká částka z hodnoty každého produktu poputuje na pomoc Onkologické a radioterapeutické klinice plzeňské FN?

Pavel Kubíček: V rámci podpory Onkologické a radioterapeutické kliniky FN Plzeň jsme chtěli jít výtěžku naproti už samotnou cenou produktů. Maloobchodní ceny jsme snížili oproti klasickým kolekčním produktům Horsefeathers tak, aby se staly ještě dostupnější. Každý produkt pak bude přispívat jasně definovanou a pevnou částkou.

Například z každé mikiny půjde o dar v částce 200,- Kč, z každé kšiltovky, kulichu, trička odvedeme dar ve výši 50,- Kč. Pak jsou na seznamu další menší produkty jako například ponožky. Tam je částka daru 20,- Kč z každého prodaného páru. Nejlevnější, ale neméně důležitý produkt a ikona boardsport kultury, bude samolepka. Tu budete moci zakoupit za 10,- Kč a tím přispějete darem ve výši 5,- Kč.

Veškerý vygenerovaný výtěžek budeme postupně vkládat na transparentní účet u Komerční banky , který můžete kdykoliv sledovat zde.

 

To není zrovna málo. Je možné, že pokud by byl o kolekci enormní zájem, nechá Horsefeathers jednotlivé produkty dovyrobit?

Pavel Kubíček: Určitě se pokusíme, aby si produkty mohl zakoupit opravdu každý. Budu rád, když nastane ta příjemná starost, že budeme mít pořád větší zájem než je dostupnost zboží. Zároveň jsem ale už předtím naznačil, že budeme taky chtít i v průběhu příštího roku překvapovat menšími, trochu možná i limitovanými a doufejme skoro až sběratelskými edicemi.

 

Na závěr tu mám pro tebe tu vůbec nejdůležitější otázku. Kde všude si lidé, kteří budou chtít svým nákupem podpořit Onkologickou a radioterapeutickou kliniku FN v Plzni, mohou produkty z nové kolekce #COPATUTOJE 2020 zakoupit?

Pavel Kubíček: Exklusivně zatím jen na e-shopu Horsefeathers.cz a v kamenných obchodech Horsefeathers v Plzni.

 

Děkuji ti Pavle za rozhovor a za to, že vkládáš energii do tak skvělého projektu, jakým je právě #COPATUTOJE! Všem vám přejeme pevné zdraví, a jak už Pavel zmínil, ambasadorem je každý, kdo projekt #COPATUTOJE podpoří. A to ať koupí některého z produktů, nebo třeba i sdílením na sociálních sítích pomocí hashtagu #copatutoje.

 

TRANSPARENTNÍ ÚČET PROJEKTU U KOMERČNÍ BANKY MŮŽEŠ SLEDOVAT ZDE.

VÝBĚR Z #COPATUTOJE KOLEKCE